Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

Τα λεφτά του μνημονίου δεν πήγαν σε μισθούς και συντάξεις αλλά σε αποπληρωμές των τοκογλύφων

αναδημοσίευση από το
ΑΣ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΟΣΟΙ ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΑ ΤΗΛΕΠΑΡΑΘΥΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΤΟ ΓΚΑΙΜΠΕΛΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: “ΠΩΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΑΤΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ”.
Η απόδειξη ότι υποθήκευσαν την χώρα για να εξασφαλίσουν τις αποπληρωμές των δανειστών και όχι “μισθούς και συντάξεις”.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα οικονομικής στήριξης και το πασίγνωστο σε όλους μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση τον Μάιο του 2010, η δανειοδότησή μας από την «τρόικα» ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ,  δεν επιλύει κανένα πρόβλημα, απλά το μεταθέτει  επαυξημένο για τό σύντομο μέλλον, δηλαδή για την χρονική εκείνη στιγμή που θα κληθούμε να πληρώσουμε τα 110 δις €, επιβαρυμένα με τα τοκογλυφικά επιτόκια, σε σχέση με αυτά που απολαμβάνουν οι υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης, αφετέρου δε «επιδεινώνει» σημαντικά τις αιτίες που το προκάλεσαν, δηλ. τις πολιτικές, τις κοινωνικές και τις πολιτισμικές «δυσλειτουργίες» της χώρας μας.
Στον παρακάτω πίνακα απεικονίζονται οι υποχρεώσεις σε ομόλογα έκδοσης του Ελληνικού Δημοσίου με λήξη έως τα τέλη του 2013 καθώς και οι αντίστοιχες δόσεις από τόν «μηχανισμό στήριξης» :
Λήξη Ομολόγων από 01.05.2010 έως και 31.12.2013 και προγραμματισμός εκταμίευσης μηχανισμού στήριξης  (ποσά σε δισεκ. €)
Έτος Λήξεις ομολόγων Δάνεια ΕΕ, ΕΚΤ & ΔΝΤ



2010 15,80 38,00
2011 31,30 40,00
2012 31,70 24,00
2013 24,90 8,00



Σύνολο 103,70 110,00
Πηγή: Υπουργείο Οικονομικών (προσχέδιο προϋπολογισμού)
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, ο δανεισμός της Ελλάδας από το μηχανισμό στήριξης για την παραπάνω περίοδο, εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο την αποπληρωμή των πιστωτών της – αφού λήγουν ομόλογα συνολικής αξίας 103,7 δις € και δανείζεται 110 δις € (τα 110 δις € του μηχανισμού στήριξης, είναι ουσιαστικά τα 103,7 δις € που χρωστάμε, συν τους τόκους τους).
Επομένως, όλα όσα ακούγονται ότι δήθεν το μνημόνιο υπεγράφη μόνο και μόνο για να διασφαλιστούν οι πληρωμές των συντάξεων και των μισθών, είναι παντελώς  ανακριβή και σκόπιμα ψεύδη, αφού όπως προκύπτει από τον πίνακα, τα χρήματα που μας παρέχονται, αναχρηματοδοτούν αντίστοιχες οφειλές μας, με αποκλειστικό σκοπό την διάσωση, πρωτίστως των ευρωπαϊκών τραπεζών και δευτερευόντως των λοιπών κερδοσκοπικών «επενδυτών» (ακριβώς για τα λόγο αυτό συμμετέχουν στα 110 δις € με 73% η Ευρωζώνη, ενώ το ΔΝΤ μόλις με 27% (και ενδεχομένως με άλλα άγνωστα προς το παρόν ανταλλάγματα).
Να σημειωθεί ότι οι ετήσιες ανάγκες σε μισθούς και συντάξεις των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα κυμαίνονται περί τα 25 δισεκ. € πράγμα που επιβεβαιώνει ότι από την χρηματοδότηση του μηχανισμού στήριξης δεν «περισσεύουν» καν ποσά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον σκοπό αυτό, όπως πασχίζουν να μας πείσουν εν συγχορδία η κυβέρνηση με τα γνωστά εξαπτέρυγά της.

Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Η Δανειακή Σύμβαση της ντροπής

Διαβάστε από το Αριστερό Βήμα ή από τη Στάση στο Χαλάνδρι ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Κ. Ευθυμίου για τη Δανειακή Σύμβαση της ντροπής :


ολόκληρο το Μνημόνιο και τη Σύμβαση μπορείτε να τα βρείτε εδώ :

Ο δημόσιος σιδηρόδρομος σε τροχιά ιδιωτικοποίησης

ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ
Του
Γιάννη Αντωνιάδη*
Η κυβέρνηση δρομολογεί σκληρές νεοφιλελεύθερες πολιτικές, με οδυνηρές εκπλήξεις για τους εργαζομένους και το σιδηρόδρομο, προχωρώντας μονομερώς, χωρίς μελέτη και διάλογο με τους θεσμικούς φορείς των σιδηροδρομικών, στην πλήρη εκχώρηση του κοινωνικού αγαθού των μεταφορών στην ιδιωτική εκμετάλλευση, βαφτίζοντάς την «αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ…»
Συγκεκριμένα:
- Μεταβιβάζει στο Δημόσιο την ακίνητη περιουσία του, μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ, με προοπτική τη μεταπώλησή της σε ιδιώτες, ως αντισταθμιστικό όφελος ανάληψης του χρέους (10 δισ. ευρώ) από το κράτος. Χρέος έχει δημιουργηθεί από το ίδιο το κράτος και από τις διορισμένες διαχρονικά διοικήσεις του.
Ο ΟΣΕ είναι ο μόνος συγκοινωνιακός φορέας στην Ελλάδα που χρηματοδοτεί (7,5 δισ. ευρώ) κατά μεγάλο ποσοστό την κατασκευή της υποδομής που χρησιμοποιεί, δηλαδή δανείζεται για να κατασκευάζει σιδηροδρομικά έργα, αντίθετα με το Μετρό, τα ΚΤΕΛ και τους οδικούς άξονες, τις πλοιοκτήτριες εταιρείες και τους λιμενικούς οργανισμούς, τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια, οι οποίοι δεν χρηματοδοτούν τα έργα τους.
- Κλείνει μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου. Το Δημόσιο δεν αποδίδει συστηματικά, ως όφειλε εκ του νόμου, την επιδότηση (1,5 δισ. ευρώ) για τη λειτουργία των ζημιογόνων γραμμών ως παροχή κοινωνικού αγαθού όπως άλλωστε αναγνωρίζεται από την Ε.Ε ως ΥΓΟΣ (Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος).
Αντιθέτως, οι «άγονες γραμμές» θα επιδοτηθούν προς όφελος των επερχόμενων ιδιωτών.

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Απαράδεκτοι αποκλεισμοί από το Facebook του Μανώλη Γλέζου

αναδημοσιεύουμε από το blog http://enosy.blogspot.com

Οι αποκλεισμοί απο την ομάδα facebook  των video που προβάλλουν τις θέσεις του Μανώλη Γλέζου και της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Πάρου είναι απόδειξη του πανικού που υπάρχει σε γνωστούς κύκλους.. Μετα απο 10 ημέρες αποκλεισμού ήρθε το video της Αντιπάρου, για  να προχωρήση o αποκλεισμος απο όλους όσους χρησιμοποιήσουνε μέσα στο facebook το kepparou.blogspot.com. Και όταν λέμε σε όλους εννοούμε σε όλη την Ελλάδα.
Φυσικά εκατοντάδες άνθρωποι σε όλη την Ελλάδα κινητοποιηθήκανε και η μαζική διακίνηση του video ανέτρεψε τους σχεδιασμούς της "ομάδας?" . Τέτοιες ενέργειες μας πεισμώνουν. Το δε αποτέλεσμα που επεδίωκαν όλοι αυτοί τους γυρίζει μπούμεραγκ. Ήδη αρκετά blog και site προχωρούν σε ανάρτηση.

Το βίντεο με την ομιλία του Μαν. Γλέζου που το facebook έκρινε ότι πρέπει να απαγορέψει.

Πρόταση της συσπείρωσης για αποχή των μηχανικών από τη διαδικασία "τακτοποίησης" των ημιυπαιθρίων


Η παρακάτω πρόταση της συσπείρωσης τέθηκε στο συμβούλιο της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής αλλά παραπέμφθηκε στο Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας στις 18/11

Αποχή των μηχανικών Π.Ε. από την παραλαβή, των έλεγχο και την επιβολή του ειδικού τέλους των δηλώσεων για τους ημιυπαιθριους  χώρους του Ν. 3843/10 ( ΦΕΚ 62Α/28/4/2010) για τους παρακάτω λόγους:
1. Η ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ έχει εκφράσει με απόφαση της Γ.Σ. την αντίθεση της στα μέτρα του μνημονίου καθώς και στον Καλλικράτη (Ν. 3852/10, ΦΕΚ 87Α 7-6-2010). Ο Ν 3843/10 για του ημιυπαιθριους χώρους αναφέρει (άρθρο 7) το ειδικό πρόστιμο αποδίδεται υπέρ ΕΤΕΡΠΣ καθώς και πως διατίθενται οι πόροι του ειδικού προστίμου.
Όμως τα παραπάνω αναφερόμενα καταστρατηγούνται από το μνημόνιο που ορίζει ότι για τα επόμενα 3 χρόνια το κράτος πρέπει να συγκεντρώσει  1,5 δις ευρώ από την τακτοποίηση (τέλη) των ήμιυπαιθρίων χώρων  και άλλων αυθαιρεσιών.
Επίσης αντίκειται στην ισχύουσα Πολεοδομική νομοθεσία (ΓΟΚ/85, κτιριοδομικό κανονισμό, Πυροπροστασία κ.λ.π.) αφού «τακτοποιούνται» πατάρια, υπόγεια, σοφίτες, φωταγωγοί κ.α. που έχουν μετατραπεί αυθαίρετα σε χώρους κύριας χρήσης (άρθρο 5), ενώ με την παρ. 6 του άρθρου 5 «μετά την υποβολή των δικαιολογητικών που προβλέπονται στο άρθρο αυτό αναστέλλεται η επιβολή προστίμων και κάθε διαδικασία επιβολής κυρώσεων…».
Επιπρόσθετα η ολομέλεια του ΣτΕ έχει κρίνει ότι είναι αντισυνταγματική η νομιμοποίηση αυθαιρέτων μετά το 1983 (Ν.1337/83) είτε είναι εντός  είτε είναι  εκτός σχεδίου.
Τέλος  οι ρυθμίσεις για τους ημιυπαίθριους χώρους είναι αντισυνταγματικές γιατί αποβαίνουν εις βάρος του περιβάλλοντος και το άρθρο 24 του Συντάγματος αφού η Πολεοδομική Νομοθεσία βασίζεται  - εκπορεύεται από το άρθρο αυτό του Συντάγματος.

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Σχετικά με τον ΚΕΝΑΚ και τους ενεργειακούς επιθεωρητές

 αναδημοσιεύουμε επιστολή της Παρέμβασης Μηχανικών Μαγνησίας για τη διαδικασία των "προσωρινών επιθεωρητών", εμείς να συμπληρώσουμε μόνο ότι με τη διαδικασία που έχει επιλεγεί γίνεται ένα σημαντικό βήμα με μεγάλες επιπτώσεις στην αποστοίχιση πτυχίων από επαγγελματικά δικαιώματα

Εκτιμούμε ότι ο τρόπος και η μεθόδευση από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ (ΥΠΕΚΑ) για ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως είναι  η ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, η μελέτη, η επίβλεψη και η εφαρμογή αυτής , είναι πρόχειρη, αντιεπιστημονική, αντιδεοντολογική και ως εκ τούτου επιεικώς απαράδεκτη.
1) Η λογική του «προσωρινού επιθεωρητή» και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται, υποβαθμίζει τα πτυχία των μηχανικών και το ίδιο το ΤΕΕ και ανοίγει το παράθυρο για ανισότητες στον κλάδο των μηχανικών από την αρχή εφαρμογής της.
2) Επιπρόσθετα , ερωτήματα ως προς το δικαίωμα ανάθεσης τόσο των ενεργειακών μελετητών όσο και των επιθεωρητών, θέτουν τη διαδικασία αντεπιστημονική και αντιδεοντολογική και ενισχύουν την παραπάνω εκτίμηση . Επιπλέον, ο μελετητής μπορεί ταυτόχρονα να είναι και επιθεωρητής, όπως για παράδειγμα ΔΕΝ συμβαίνει στην αδειοδότηση των ανελκυστήρων? Και πολλά άλλα.
Θέση μας είναι, το ΤΕΕ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ και το κεντρικό ΤΕΕ να μη νομιμοποιήσει την παραπάνω διαδικασία και να ζητήσει παράταση της ψήφισης και εφαρμογής του ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ.
Η όποια διαδικασία πρέπει να στηρίζεται στην ισότητα των πτυχίων-δικαιωμάτων μας , στην επαρκή επιστημονική και κατά τεκμήριο πληρότητα και την αρχή της ισονομίας και επί ίσοις όροις δυνατότητα συμμετοχής όλων των συναδέλφων.
Η κατάρτιση υπό τη μορφή διδακτικού σεμιναρίου που θα διοργανωθεί από τριμερή επιτροπή (ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ-ΤΕΕ) και η ελεύθερη συμμετοχή με ανελλιπή παρακολούθηση των συμμετεχόντων θα δώσει σ’αυτούς και το δικαίωμα προσωρινής πιστοποίησης τους ως ενεργειακούς επιθεωρητές . Στο διάστημα της υλοποίησης και λειτουργίας αυτών ως ενεργειακούς επιθεωρητές με την επίβλεψη μελών της αντίστοιχης επιτροπής και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα είναι δυνατή και η παραχώρηση της οριστικής τους πιστοποίησης .
Ο κατάλογος των επιθεωρητών θα πρέπει να είναι ανοικτός καθώς σε τακτά χρονικά διαστήματα και με περιοδική λειτουργία, το σύστημα αυτό αξιολόγησης και πιστοποίησης θα είναι ανοικτό για όλους όσους από τους συναδέλφους ενδιαφέρονται.

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Μισθοί στον Ιδιωτικό και Δημόσιο τομέα. Προς τι ο σπαραγμός;

Θέλει δύναμη και χαλύβδινα νεύρα να παλέψεις την κυβερνητική προπαγάνδα, όπως αυτή εκπορεύεται από τα ηλεκτρονικά της γραφεία τύπου των 8μμ, όχι φυσικά με το αζημίωτο, βλ. για παράδειγμα την ανάκληση της φορολόγησης των τηλεοπτικών διαφημίσεων, που μόνο σαν αντάλλαγμα υπηρεσιών μπορεί να ιδωθεί απ’ το φτωχό μου το μυαλό. Δηλητηριώδης, πολεμική, παρελκυστική, ασύδοτη, εξοργιστικά ψευδής, απύθμενα διχαστική, ξετσίπωτη και συκοφαντική.
 Ο πόλεμος που με διάφορα προσχήματα έχει εξαπολυθεί εναντίον των δημοσίων υπαλλήλων είναι άθλιος, επίμονος και ολοκληρωτικός, ως το επιστέγασμα μιας οικονομικής και ιδεολογικής επίθεσης, που εδώ και δεκαετίες σοβεί εναντίον αυτού που λέγεται δημόσιο, κοινό, και κοινωνικό κράτος. Δεν είναι τυχαίο που ο πόλεμος αυτός ξεπερνά κατά πολύ τα σύνορα της μικρής μας χώρας, δεν είναι τυχαίο που η ίδια μανία κατεδάφισης έχει  εξαπλωθεί σ’ ολόκληρο τον πλανήτη. Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Αμερική, Ισπανία, Ιρλανδία, Πορτογαλία, όλες τους βρίσκονται κάτω από την ίδια καταστροφική μανία ενός εσμού ξεπουλημένων, και απελπιστικά κατώτερων των περιστάσεων κυβερνήσεων.

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Από τοn pitsiriko, για τη συνέντευξη του ΓΑΠ

Η διακαναλική συνέντευξη του Γιώργου Παπανδρέου είναι το απόλυτο φιάσκο. Ένας πρωθυπουργός που κυβερνά με το 31% των ψήφων του εκλογικού σώματος –ένα ποσοστό που πήρε λέγοντας ψέματα- και έχει οδηγήσει τη χώρα του στο ΔΝΤ θα δώσει συνέντευξη σε εφτά δημοσιογράφους οι οποίοι εργάζονται σε κανάλια τα οποία θα είχαν χρεοκοπήσει –προ πολλού-, αν δεν στηρίζονταν οικονομικά από τις κυβερνήσεις. Και η συνέντευξη αυτή θα μεταδοθεί από όλα τα κανάλια, επειδή έχουμε δημοκρατία και δεν πρέπει να τη χάσει κανείς.
Ένας πρωθυπουργός που δεν μπορεί να περπατήσει στο δρόμο χωρίς να κινδυνεύει η σωματική του ακεραιότητα θα δώσει συνέντευξη σε εφτά δημοσιογράφους, οι περισσότεροι εκ των οποίων φρουρούνται και σχεδόν όλοι τους υποστηρίζουν με θέρμη την κυβέρνηση και το μνημόνιο, επειδή αυτό συμφέρει τα αφεντικά τους . Δηλαδή –με την εξαίρεση της ΕΡΤ- οι υπάλληλοι των μεγαλοεκδοτών, των μεγαλοεργολάβων και των εφοπλιστών θα ρωτούν τον πρωθυπουργό για τις εκλογές και την οικονομία. Και εμείς πρέπει να δούμε αυτή τη συνέντευξη, για να είμαστε δημοκρατικοί πολίτες.

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

FAST TRACK: Γρήγορα Ναι, Συνταγματικά Όχι

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κυβερνήσεις αυτής της χώρας επιλέγουν να ξεφτιλίσουν τους Νόμους, το Σύνταγμα, τις διαδικασίες που οι ίδιοι ψηφίζουν για να εξυπηρετήσουν διάφορους «εθνικούς στόχους» και μεγάλα συμφέροντα. Είναι πολύ πρόσφατη και επαρκώς διαφωτιστική η εμπειρία της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων και όσα προηγήθηκαν αυτής. Τη μεγάλη πείρα που αποκτήθηκε τότε, έρχεται να αξιοποιήσει η παρούσα κυβέρνηση με το σχέδιο Νόμου με την κωδική ονομασία Fast Track.
Το νομοσχέδιο αυτό αφορά καταρχήν μεγάλες επενδύσεις άνω των € 200 εκ ή άνω των € 75 εκ. εφόσον όμως δημιουργούν τουλάχιστον 200 νέες θέσεις εργασίας. Επομένως είναι προφανές πως το νομοσχέδιο στοχεύει στην ενίσχυση του μεγάλου κεφαλαίου την ίδια μάλιστα στιγμή που κλείνουν κατά χιλιάδες οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις οι οποίες αποτελούν και τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας.
1. Τα εν λόγω μεγάλα επενδυτικά σχέδια θα εντάσσονται στην «δικαιοδοσία» του νομοσχεδίου με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Μεγάλων Έργων και Υποδομών. Οι σχετικές γνωμοδοτήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών προς την εν λόγω Επιτροπή αλλά και γενικότερα η συμπλήρωση των δικαιολογητικών για τις σχετικές άδειες πρέπει να ολοκληρώνονται εντός 15 ημερών το αργότερο. Σε αντίθετη περίπτωση προβλέπονται πειθαρχικά μέτρα εναντίον των εμπλεκόμενων δημοσίων υπαλλήλων εκβιάζοντας τους ουσιαστικά (καθώς οι προθεσμίες είναι αδύνατον να καλυφτούν με τις υφιστάμενες ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό) να γνωμοδοτούν υπέρ του κάθε αετονύχη, προκειμένου να μην χάσουν τη θέση τους!
2. Προβλέπεται η εξαίρεση των σχετικών επενδυτικών έργων από τους ισχύοντες πολεοδομικούς όρους με μια απλή Υπουργική Απόφαση ή Προεδρικό Διάταγμα!
3. Προβλέπεται η παραχώρηση πυθμένα (!), παραλιών και γενικότερα παραθαλάσσιων χώρων για την εξυπηρέτηση λειτουργικών αναγκών των εν λόγω έργων
4. Επίσης προβλέπεται η δυνατότητα απαλλοτρίωσης δασικών εκτάσεων χωρίς καμία διαδικασία χαρακτηρισμού ή την τήρηση οποιασδήποτε διαδικασίας.
5. Προβλέπεται η δυνατότητα δωρεάν παραχώρησης ακινήτων του Ελληνικού Δημοσίου στους αετονύχηδες με σκοπό τη διενέργεια μεγάλων έργων. Μέχρι τώρα μιλούσαμε για εκποίηση δημόσιας περιουσίας στο κεφάλαιο! Πλέον μπορούμε να μιλάμε για...χάρισμα!
6. Η προθεσμία προσφυγών κατά των πράξεων απαλλοτρίωσης μειώνεται στις...30 ημέρες.
7. Παρέχονται φορολογικά κίνητρα και διευκολύνσεις για τις επενδύσεις αυτές
8. Τέλος, ως κερασάκι στην τούρτα προβλέπεται η κατάφωρα αντισυνταγματική απογύμνωση του Συμβουλίου της Επικρατείας από τη δυνατότητά του να εκδικάζει προσφυγές που αναφέρονται στο εθνικό και όχι στο δίκαιο της ΕΕ. Οι λόγοι είναι προφανείς: το ΣτΕ αποτελεί ίσως τον μόνο «θύλακα» της Δικαιοσύνης που έχει υπερασπιστεί μέχρι τέλους το Σύνταγμα και τη νομιμότητα, προκειμένου να προστατευθεί το φυσικό περιβάλλον, με πιό πρόσφατο παράδειγμα την απόφαση για τους ΠΟΤΑ.
Είναι προφανής η άμεση συσχέτιση των σχεδίων για Fast Track επενδύσεις με την ιστορική συγκυρία του μνημονίου, της τρόικας κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ. Δεν είναι μονάχα η πρόβλεψη που υπάρχει στο μνημόνιο για προώθηση 10 τουλάχιστον μεγάλων επενδύσεων ανά έτος, ούτε τα αναφερόμενα στις δανειακές συμβάσεις που εκχωρούν στους πιστωτές του ΔΝΤ και της ΕΚΤ ολόκληρο το έδαφος της χώρας. Είναι η δικομματική πολιτική επιλογή να προωθηθούν οι επενδύσεις με κάθε τρόπο και θυσία. Και να θυσιαστούν οι δημόσιοι και ελεύθεροι χώροι, οι παραλίες, η ακτογραμμή, οι κορυφογραμμές, τα δάση, οι αρχαιολογικοί χώροι στα αρπακτικά των τουριστικών και ενεργειακών επενδύσεων που καιροφυλακτούν. Γιατί δεν τους φτάνει η θυσία των εργαζόμενων που ξεκίνησε και δεν έχει τελειωμό, θέλουν να καταστρέψουν τη γη, τη φύση, το περιβάλλον.
Ήδη οι εγχώριοι επενδυτές ζήλεψαν και άρχισαν να διαμαρτύρονται, «γιατί τέτοια προνόμια μόνο στις μεγάλες επενδύσεις και όχι σε όλες» μια και τρώγοντας, ανοίγει η όρεξη. Και συμπληρωματικά με τις διευκολύνσεις και τα προνόμια των γρήγορων επενδύσεων, έρχεται το Slow Track” ή “No Way Track των απαραίτητων Δημόσιων Επενδύσεων που έχει φτάσει σε πρωτόγνωρο σημείο. Τα μόνα Δημόσια Έργα που προχωράνε είναι τα ΣΔΙΤ και οι Συμβάσεις Παραχώρησης, ενώ όλες οι απαραίτητες υποδομές σε σχολεία, νοσοκομεία κλπ έχουν παγώσει ως αποτέλεσμα της «στάσης πληρωμών» που κάνει το Δημόσιο για να πιάσει τους στόχους του μνημονίου.
σκίτσα του Στάθη από την Ελευθεροτυπία, στοιχεία από το www.iskra.gr

Ψήφισμα για τους εργαζόμενους στο ΤΕΕ

Το παρακάτω ψήφισμα κατατέθηκε στην αντιπροσωπεία του ΤΕΕ από τις παρατάξεις Αριστερή Ενωτική Πρωτοβουλία & Συσπείρωση Αριστερών Μηχανικών.
Αναλυτικότερη ενημέρωση για τα όσα συνέβησαν στην αντιπροσωπεία της 23-23/10 σε επόμενη ανάρτηση.

Η νέα χρονιά ξεκίνησε εφιαλτική για όλους τους εργαζόμενους. Η κατάσταση και τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας διοίκησης έδειξε ότι τα προβλήματα για τους εργαζόμενους στο ΤΕΕ οξύνθηκαν και θα οξυνθούν. Συγκεκριμένα:

·         Μια από τις πρώτες ενέργειες της νέας διοίκησης ήταν η μη έγκαιρη υπογραφή των ενταλμάτων πληρωμών των εργαζομένων με αποτέλεσμα, την καθυστέρηση πάνω από 10 ημέρες στην καταβολή των αποδοχών των εργαζομένων. Πρόκειται για μια πρωτοφανή πρακτική.

Επιστολή Διαμαρτυρίας της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής

ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Θέμα: Ενέργειες δημοτικής αρχής Δήμου Αμαρουσίου  για το ζήτημα της τροποποίησης του Ρ.Σ. στο ΟΤ31 (για χώρο σχολείου).

Σχετ.:α)το με αρ.πρωτ.046819/30.6.10 ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ της αντιδημάρχου Πολ/μίας  Δ.Αμαρουσίου κας Ειρήνης-Μαρίας Χαλιώτη.
          β) το με αρ.πρωτ 056961/6.8.10  έγγραφο δημάρχου Αμαρουσίου κ.Γεωργίου Πατούλη.
          γ) το με αρ.πρωτ 14706/12.7.10 έγγραφο Δ/νσης Πολεοδομίας Ανατολικού Τομέα Νομαρχίας Αθηνών

   Από την   Δ.Ε. του Τμήματος Νομαρχίας Αθηνών της Ένωσής μας, τέθηκε υπόψη του Δ.Σ. μας  η υπόθεση του θέματος , όσον αφορά τις  (α) και (β) σχετικές  ενέργειες της δημοτικής αρχής Δ.Αμαρουσίου (που έχουν κοινοποιηθεί και στον νομάρχη Αθηνών κ.Ι.Σγουρό) .Οι  ενέργειες της δημοτ.αρχής  προκάλεσαν έκπληξη αλλά και αγανάκτηση τόσο στους αρμόδιους  συναδελφους  της νομαρχ.πολεοδομίας (λόγω  και  της πάρα πολύ καλής συνεργασίας  με τους τεχνικούς υπαλλήλους του Δήμου Αμαρουσίου) όσο και σε εμάς  .
  Μετά από αυτά  το ΔΣ  μας ΟΜΟΦΩΝΑ  αποφάσησε να σας στείλει την παρούσα ΕΠΙΣΤΟΛΗ με την οποία